12.01.2024
Bliżej nowych „elektryków”
Miejskie Zakłady Autobusowe zamierzają zasilić swoją flotę o trzydzieści fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Oferty na dostawę tych pojazdów złożyli potentaci z całego świata.
Przetarg na dostawę nowych elektrobusów został podzielony na dwa zadania. W pierwszej części znalazło się dwanaście autobusów High Power o długości 12 metrów (klasa maxi), które mogą być zasilane zarówno za pomocą ładowarki wtyczkowej, jak też poprzez pantograf.
W tej części swoje oferty złożyły:
Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – 38.080.800,00 złotych brutto
Daimler Buses Polska Sp. z o.o. – 39.837.240,00 złotych brutto
Irizar e-mobility SL – 44.139.985,00 złotych brutto
Drugim zadaniem w przetargu jest dostawa 18 autobusów dwunastometrowych High Energy, które mogą być ładowane wtyczką. Chęć produkcji tych pojazdów złożyli następujący oferenci:
Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – 60.393.492,00 złotych brutto
Busnex Poland Sp. z o.o. – 58.272.480,00 złotych brutto
Irizar e-mobility SL – 64.431.737,45 złotych brutto
Miejskie Zakłady Autobusowe są posiadaczem największej floty autobusów zeroemisyjnych w Polsce i jednej z największych w Europie. W tej chwili w barwach stołecznego przewoźnika kursują 162 elektrobusy, w tym dwa testowe marek MAN i Yutong. Wraz z realizacją przetargu na 30 pojazdów oraz zakupami Zarządu Transportu Miejskiego obejmującymi 12 „elektryków” przegubowych, zeroemisyjna flota MZA przekroczy 200 pojazdów.