Mapa witryny

12.01.2024

Bliżej nowych „elektryków”

Miejskie Zakłady Autobusowe zamierzają zasilić swoją flotę o trzydzieści fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Oferty na dostawę tych pojazdów złożyli potentaci z całego świata.

Przetarg na dostawę nowych elektrobusów został podzielony na dwa zadania. W pierwszej części znalazło się dwanaście autobusów High Power o długości 12 metrów (klasa maxi), które mogą być zasilane zarówno za pomocą ładowarki wtyczkowej, jak też poprzez pantograf.

W tej części swoje oferty złożyły:

Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – 38.080.800,00 złotych brutto

Daimler Buses Polska Sp. z o.o. – 39.837.240,00 złotych brutto

Irizar e-mobility SL – 44.139.985,00 złotych brutto

 

Drugim zadaniem w przetargu jest dostawa 18 autobusów dwunastometrowych High Energy, które mogą być ładowane wtyczką. Chęć produkcji tych pojazdów złożyli następujący oferenci:

Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – 60.393.492,00 złotych brutto

Busnex Poland Sp. z o.o. – 58.272.480,00 złotych brutto

Irizar e-mobility SL – 64.431.737,45 złotych brutto

 

Miejskie Zakłady Autobusowe są posiadaczem największej floty autobusów zeroemisyjnych w Polsce i jednej z największych w Europie. W tej chwili w barwach stołecznego przewoźnika kursują 162 elektrobusy, w tym dwa testowe marek MAN i Yutong. Wraz z realizacją przetargu na 30 pojazdów oraz zakupami Zarządu Transportu Miejskiego obejmującymi 12 „elektryków” przegubowych, zeroemisyjna flota MZA przekroczy 200 pojazdów.